fredag 27 mars 2009

Om hopp som spirar och dör

Jag vet att jag suger på att uppdatera men håll tillgodo!
Om en vecka kommer ett plan lyfta mot London med mig, Lisa, Sara och Felli på. Vi kommer vandra runt bland kvarter, fika på bohemiska caféer och shoppa på Oxfordstreet. Jag hoppas vi får en underbar resa men jag har svårt att tro något annat än att vi kommer att få det.

Nu kommer sommaren till Sverige. Nåja, våren i alla fall, och det är dags att börja hoppas på lycka igen. Varje år då snön smälter känns det som om nya möjligheter spirar upp ur den torra asfalten, slår rot och blommar ut som vackra drömmar. Varje år glömmer man att vattna dem och till slut vissnar de och dör - lagom till att snön lägger sig tunt över dem igen. I år ska det bli annorlunda, jag ska vattna och göda och tala till dem - allt för att hålla dem vid liv. Kommer det att gå? Vem vet?

Jag har, som ni alla vet, läst ut alla Twilightböckerna nu och nörd som jag är så har jag såklart hängt på hennes hemsida och fixat supernajsa Spotify-playlists till alla böcker så att man kan lyssna och läsa samtidigt - allt efter Stephenies egna förslag. Så vad väntar ni på? Lyssna :)
Twilight
(Om jag kunde drömma), New Moon (När jag hör din röst), Eclipse (Ljudet av ditt hjärta), och Breaking Dawn (Så länge vi båda andas). För övrigt är Spotify världens bästa program!

Så, det var en liten uppdatering i alla fall. Jag ska skärpa mig, promise!

Inga kommentarer: