fredag 10 april 2009

Om London


Nyss hemkommen från London sitter jag i mitt rum men en sjal om halsen och försöker mota bort den dumma förkylningen jag drabbats av. Det sägs ju att man inte kan åka till England utan att bli sjuk och det verkar ju stämma eftersom alla jag reste med blev sjuka antingen där eller då vi kom hem. Å andra sidan sägs det att man inte kan undvika regn i London och där har de ju fel eftersom vi faktiskt hade otroligt bra väder utan en endaste liten regndroppe. London var för övrigt fullständigt underbart och jag känner att det nog inte räcker med att vara där en gång utan man behöver ett par vändor till, minst, för att hinna se allting och sen bara insupa atmosfären och vandra runt i Kensington Garden med lite picknick och rött vin. Jag trodde faktiskt inte att London var något speciellt men det är det verkligen. Något speciellt mysigt och vackert. Jag har svårt att uttrycka vad jag känner så ni får hålla till godo men det är en känsla någonstans inom mig där hela stämningen är samlad. Den vill jag tillbaka till. Snart. Så, vi ses igen, London. Och flickor, tack för en underbar resa.

1 kommentar:

Petra sa...

Vad mysigt och... sofistikerat det låter! Jag vill också till London och bara vara! :)