söndag 12 april 2009

Om löparångest

Hej, igen. Jag ska faktiskt försöka uppdatera här lite oftare nu när jag har min fina, nya layout *ber fult om sympatipoäng*. I alla fall, som jag nämnde i förra inlägget så är jag fortfarande sjuk sedan London vilket känns lite synd nu när våren verkligen står för dörren och inbjuder att ta långa löparsteg i skogen. Så känns det för mig varje vår. Så fort solen kommer fram får jag spring i benen och känner att det nog är dags att gå ut och spring för att komma i form igen efter vinterns uppehåll (och inför badsäsongen såklart). Jag var faktiskt riktigt duktig förra våren och sprang 6 km tre gånger i veckan men sen kom Vässarö och fördärvade mig och efter det den långa, kalla hösten och då känner jag mig alltid så otroligt opepp på allt som har med löpning att göra. Men nu är det alltså dags att knyta på sig löparskorna och börja komma igång igen - så snart förkylningen gått över vill säga. För jag få verkligen dåligt samvete över alla onyttigheter jag stoppar i mig och för att råda bot på det har jag bara en lösning; spring, spring, spring. Så det tänker jag göra.... Snart...

1 kommentar:

Petra sa...

Sjukt snygg design!