onsdag 15 oktober 2008

Om att jag inte klarar mycket mer

Jag vet att jag egentligen inte borde skriva det här för jag har en massa plugg. Men det är just det som är grejen! Vi har i en månad nu konstant överrösts i uppsatser, muntliga framställningar och PROV, PROV, PROV! Jag orkar snart inte längre - I'm about to crack!
Ovanpå allt detta så gick NO-provet skit och läraren är bajsig mot mig, min novell fick värsta kritiken av våran Litterär Gestaltnings-lärare och jag fattar absolut noll och ingenting på filosofin. Våran underbara engelskalärare slängde dessutom in ett "läxförhör" på 75 glosor nästa vecka - som om det inte räckte med filosofiprov och latinprov, liksom!

Jag vet inte hur länge till jag klarar av allt detta pluggande utan någon andningspaus. Det blir nian all over again. "Hej, magkatarr! Har saknat dig, jaa det var väl så dags att komma nu. Var ju ett tag sen sist...".
Jag är konstant trött, trots att jag sover mer än åtta timmar varje natt, och jag har huvudvärk mest hela tiden. "Förkylning? Ha! Som om jag har tid med det! Knarka alvedon och låtsas som om det regnar" Är det så det ska vara?
Mina betyg dalar och min dröm att komma in på journalistutbildningen känns alltmer avlägsen. Är det så här "de bästa åren i mitt liv" ska kännas?! Är livet som bäst nu kommer jag definitivt ta livet är mig, det här är ohållbart!

Å, gud. Jag är dramatisk men situationen kräver det. Jag behöver någon substans förutom skolan. Snälla, ta mig här ifrån!

1 kommentar:

jossan sa...

alltså, allt e så jävla drygt med skolan jag vet, jag kanske inte ska säga så mycket eftersom jag är typ klassens största slacker men ändå, jag pluggar faktiskt också. Men såhär tror jag att det ordnar sig, du behöver inte ha mvg på varenda prov för att du ska få det i slutbetyg, du har råd att låta det gå jävligt dåligt ibland. Dessutom hänger det inte sååå mycket på betygen, resten av ditt liv kommer lösa sig ändå. Journalisthögskolan bryr sig typ bara om att man är allmänbildad och skriver bra på deras jefla prov... Och du är fett bra! ta de lugnt vännen och tänk på att det viktigaste är att du mår bra. Vafan du kanske dör i en bilolycka om en vecka, no one knows, och vad får du då för dina prestationer i skolan? ingenting.

(Btw, att dehär är dom bästa åren i ens liv är ju bara bullshit, det är ju ett faktum.)
KRAM<3