lördag 30 augusti 2008

Om spelningen som får bli i min hjärna

Jaha, så sitter jag på min säng igen, med datorn i knät. Det blåser lite i träden utanför men himmelen är blå och det är inte alltför kallt. Alla taggar till för det är lördagkväll och spelning med Bohemian Lifestyle i Farsta. Sminket på, checkar outfiten. Jag sitter kvar i min säng och skriver det här blogginlägget för återigen har bacillerna smitit förbi mitt imunförsvar och attackerat mig. Jag klarar inte av att vara sjuk igen, jag kan inte göra någonting åt det men ändå känns det som om det är mitt fel. Jag har inte kunnat träna på närmare än månad p.g.a. olika förkylningar och olägenheter, jag kan inte träffa en massa kompisar och ha kul men framför allt kan jag inte gå på spelningen ikväll och det suger! Jag hade verkligen sett fram emot att gå men måste nu tacka nej. Det kanske bara blir en hemmakväll med film och godis. Mysigt - men jag hade hoppats på mer. Jag blir så fruktansvärt rastlös av att bara sitta inne. Jag drömmer mig bort till när jag var liten och lycklig. Hur fan kunde jag hamna här? 17 år, lördagkväll. Jag borde vara ute och klubba nu men istället känns det som om jag sumpar alla chanser och mitt liv rinner iväg tillsammans med snoret i min näsa. Vad ska jag göra?

Inga kommentarer: