fredag 5 september 2008

Om att jag fortfarande saknar dig

I dessa kyliga tider tar jag mig tillfälle att bjuda på två dikter med liknande tema. Läs och tänk.


Det är en förändring i vädret.
När jag står på balkongen i natten
finns det vinter i luften.
Jag känner det på doften.
Jag vet inte vad det är men
något är annorlunda.
Sommaren dör ut.
Året slutför sin cirkel.
Livet börjar om.


Det har gått ett tag nu
Sommaren har gått över till höst
och snart låter hösten vintern ta vid
De blommor vi kände doften av
dör sakta ut
De ljumma vågorna som slog
emot våra ben har blivit kalla
Folk har kommit och gått
Sovit i våra sängar
Skrattat åt våra skämt,
åt oss
Jag vet att allting är förlorat,
som det ska vara
Jag såg aldrig skymten av en vit häst,
så jag drar mina slutsatser själv
Livet är ingen saga
och lyckliga slut finns inte i verkligheten
Jag har gått vidare nu
Men jag saknar dig fortfarande

Inga kommentarer: